Educazione, cultura e apprendimento permanente in Europa per favorire le competenze chiave e i diritti di cittadinanza
Abstract
L’articolo si propone di descrivere coerentemente alla Strategia Europa 2020,gli ambiti relativi all’educazione, alla cultura e all’apprendimento permanente,
anche con riferimento all’iniziativa Agenda europea per il digitale, sulla base
di studi nazionali, europei e internazionali.
In particolare emerge la necessità di rafforzare otto competenze chiave utili
nella società della conoscenza, tra queste la competenza digitale affinché i cittadini europei traggano il massimo beneficio dalle tecnologie digitali.
In tale contesto l’educazione e la formazione divengono basilari per preparare
cittadini qualificati ai fini dell’inserimento nel mercato del lavoro e consapevoli
ai fini dell’esercizio dei propri diritti di cittadinanza.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-02-06
How to Cite
Spagnuolo, G. (2017). Educazione, cultura e apprendimento permanente in Europa per favorire le competenze chiave e i diritti di cittadinanza. DigItalia, 11(1/2), 91–100. Retrieved from https://digitalia.cultura.gov.it/article/view/1632
Issue
Section
Essays
License
The Authors publishing their contributions on this journal agree to the following conditions:
- The Authors detain intellectual property rights of their work and transfer the right of first publication of the work to the journal, under the following Licence: Attribution-ShareAlike 3.0 Italy (CC BY-SA 3.0 IT). This Licence allows third parties to share the work by attributing it to the Authors and clarifying that the work has been first published on this journal.
- Authors can sign other, non-exclusive licence agreements for the dissemination of the published word (e.g. to deposit it in an institutional archive or publish it in a monography), provided that they state that the work has been first published on this journal.
- Authors can disseminate their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal websites) after its publication, to potentially enhance knowledge sharing, foster productive intellectual exchange and increase citations (see The Effect of Open Access).